Blog, blogolás - tartalommarketing
Kreatív (irodalmi?) keresőoptimalizálás
Mint talán sokkal számára ismeretes, egy honlappal a Google keresések élvonalába abban az esetben lehetséges felkerülni, ha az adott weboldal számos keresőszempontnak eleget tesz. Az egyik ilyen a keresőbarát jelleg, ami lényegében annyit jelent, hogy a honlapnak a keresőrobotok számára bejárhatónak, feltérképezhetőnek és értelmezhetőnek kell lennie. A további szempontok közül említésre érdemes a külső webtámogatás megléte, amely más weboldalakról történő szöveges hivatkozások révén valósul meg.
Ezeknek a szempontoknak történő megfelelés azonban manapság már nem elegendő az online sikerhez. Szükséges, hogy a honlaptartalom eredeti és értékes legyen, mi több: egy adott téma kulcsszavaira nézve magas relevanciát mutasson. Ilyen optimális szövegtartalmak létrehozása nem mindig könnyű feladat. Ha az ember egyszerűen csak a blogot ír, ritkán figyel az optimalizációs kereső szempontokra. Nekem tucatjával vannak olyan blogjaim is, ahol a keresőszempontoknak való megfelelés szabályait maximálisan betartom, a többség azonban nem ilyen, ezek irodalmi blogok, ám mivel jó sok van belőlük, internetes potenciáljukat jól fel tudom használni a keresőoptimalizáláshoz. ...De hogyan is alakult ki ez a nagy webrendszer?
Amit a keresőmarketing terén végzek, méreteiben eléggé iszonyú. De valószínűleg már az is túlzás volt, amit íróként-szerkesztőként műveltem a weben, nem tudván betelni az online megjelenés sziporkázó lehetőségeivel. Az még hagyján, hogy digitális folyóirat (netPánsíp) és webmagazin (UngParty NetCafe) indítása-fenntartása mellett egyfelől naponta blogoltam, másfelől összes megjelent művemet felpakoltam a netre - de vajon miért indítottam új és újabb blogokat, Na jó, hát persze: kell személyes blog, kell közéleti, nyilván indokolt, hogy legyen Kárpátalja-blogom. És Piréz-blogom. És Tsúszó-blogom. És honlapajánló blogom. És versblogom. És virtuális irodalmi felolvasóhelyem. És virtuális Magyar Köztársaságom. És Szabad Európa rádium. És Ukrajna-blogom. És ha már regényemnek a neten volt a könyvbemutatója, akkor kell egy Tejmozi-blog is. De akkor már a többi könyvem se legyen árva, kell egy könyvesblog. A szellemi játékokat, feladványokat kedvelő sakkjátékos hogy lehet meg játékblog nélkül. És kell egy vagy inkább két közös blog Évával. Meg a szerteszét megjelent posztjaimból havonta válogató webmagazin is kellett, de nagyon. Meg egy olyan is szükségessé vált, amely csak a KULT témájú írásaimat (főleg filmes jegyzeteket) tartalmaz. De itt talán meg kellett volna állni. Ez még nem lett volna több, mint írói énem kiterjesztése a virtuális térbe, a világhálóra, a webre. De nem álltam itt meg.
Kihagytam a fenti, nem feltétlenül időrendi felsorolásból a terjeszkedés egyéb okait - és néhány mellékszálat is. Új és újabb blogokra azért is szükségem lett, mert ezek különböző szolgáltatóknál futottak, más-más közösséghez szóltak: Freebloghu, NolBlog.hu, Blogter., Blogol.hu, blog.com - Utóbbi webszolgáltatók az elmúlt évek során maradéktalanul megszűntek, így ott vezetett naplóim is az enyészet martalékává váltak. Szerencsére azonban minden olyan szöveget, amelyet kicsit és értékesnek, jellemzőnek, később felhasználhatónak gondoltam, kimentettem ezeknek a szolgáltatóknak rendszeréből, és az arra érdemeseket máshol helyeztem el, az újrapublikálás lehetőségét arra is kihasználva, hogy tartalmukat optimalizáljam, megjelenésüket a keresőlgoritmusok számára alkalmasabb a tegyem.
De új és újabb blogokat nyitottam az időközben elsajátított technikák okán is, így a vizuális szerkesztővel összekínlódott első fapados netnaplómat fel kellett hogy váltsa előbb a fent említett szolgáltatók, illetve a Blogspot.com rendszerében működő blogmotorok kényelme, majd pedig eljött annak is az ideje, hogy saját tárhelyen, saját domain alatt indítsam el új főblogomat. De közben az összes régit, korábbit is megtartottam.
Az eddig nem említett mellékszálak: 1) 2006-ban beneveztem az első magyar keresőoptimalizáló versenyre, amelynek Pillangószív volt a kulcsszava. Világos, hogy kellett egy Pillangószív-blog. Jöttek az újabb versenyek és lett Linkfelhő-blogom, meg SEOnyár blogom. Csak idő kérdése volt, hogy ez előbb hobbimmá, majd szenvedélyemmé vált keresőoptimalizálás fogalmaival mikor indítok posztoló helyeket. Lett is rövidesen hat-hét újabb közlőhelyem ilyen címekkel: Honlapoptimalizálás, SEO blog, Kreatív linképítés, Google optimalizálás, Google első hely, Weblap.Org - Weboptimum... Ezzel összefügg a második szál: 2) mivel sikereim lettek az optimalizácói terén, a saját oldalaim gondozása után azt is elvállaltam, hogy mások weblapjait segítem abban, kulcsszavas pozíciókat szerezzenek a Google-találatok közt. Azért lett például Belsőépítészet-blogom, hogy patikatervezéssel foglalkozó barátom szakmai oldalát kívülről segíthessem, azért lett Pszichodráma blogom (kettő is), mert úgy tűnt, egy másik, pályaelhagyó barátom kémikusból pszichoterapeutává képezi magát, és szerette volna, ha pszichotrauma kulcsszóra keresve találnak rá a kuncsaftok, és azér lett Pókerblogom, mert Csönge párja is indított egy ilyet, és a terv az volt, hogy majd azt TOP pozíciókba turbózzuk - ehhez kellett a külső támogatás. A barátok után megtaláltak az idegenek is, lett is hirtelen két Transzferár-blogom...
És innen már nincs megállás. Hol bennem ébred fel az olthatatlan vágy, hogy honlapjaimmal TOP pozíciót szerezzek valamilyen kulcsszóval (pl. Arvisura, Homo Ludens), hol kívülről jön a megkeresés. Olykor témákat is megkívánok: kreatív szövegírás, x-y-z generáció, tartalommarketing - hopp, és már ott díszeleg egy új blog.
Összesen kb. hetven blog. Félelmetes. De most már százig aligha állok meg, ha addig élek is. Eközben Évával az aranylakodalmunkra gyúrunk. Még röpke 16 év...
blog, blogolás - honlap tartalom optimalizálása - tartalommarketing, bdk seo